keskiviikko 1. heinäkuuta 2009

Puolivuotiskatsaus

Ajattelin tehdä pienen yhteenvedon vuoden ensimmäisen puoliskon lukemisistani. Vakaa aikomukseni on lukea vuoden aikana 50 kirjaa ja tällä hetkellä olen aikataulusta jäljessä. Olen lukenut vasta 20 kirjaa ja vuoden toiselle puoliskolle olisi näin ollen jäljellä 30 kirjaa... Saattaa tehdä vielä tiukkaa, tai sitten ei, saa nähdä.

Mitään parasta kirjaa en viitsi valita, koska en osaa arvioida kirjoja minkään yksittäisen jutun perusteella kuten juonen, kerronnan, kielen tai muun sellaisen. Arvioin kirjoja yleensä vaan siltä kannalta onko se kokonaisuutena viihdyttänyt/saanut ajattelemaan tai muuten vain koskettanut minua. Tällä hetkellä suosikki on Joanne Harrisin Herrasmiehiä ja huijareita ja kirja-joka-ei-innostanut-millään-tasolla on Klaus Rifbjergin Oopperarakastaja

Vuoden alussa minulla oli myös hieno suunnitelma lukea teemoittain erilaisia kirjoja tiettynä ajanjaksona, mutta siitä olen tietysti lipsunut jo ajat sitten. En ole järin hyvä pitämään aikatauluja/suunnitelmia jos joku ei ole valvomassa... Noo, kun olen saanut luettua tällä hetkellä lukemista odottavat kirjat niin yritän sitten palata ruotuun.

Laskeskelin äsken, että olen ostanut tänä vuonna yhdeksän kirjaa, mikä on aika paljon, kun yleensä ostan aika harvoin kirjoja, mutta jostain syystä en ole pystynyt vastustamaan kiusausta. Kaksi kirjaa olen myös saanut lahjaksi.

Loppuun vielä linkkivinkki, jonka löysin eilen Kirjavinkkien kautta: Kirjanmerkki. Ilmeisesti tuonne voi tehdä oman virtuaalisen kirjahyllyn, arvioida kirjoja ja löytää uutta luettavaa. En ole vielä suuremmin perehtynyt sivustoon, mutta pitää varmaan luoda sinne profiili.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti